PODIJELI

Glasoviti dramski tekst Ingmara Bergmana „Jesenja sonata“ imat će svoju praizvedbu u subotu, 9. ožujka, na daskama Hrvatskog narodnog kazališta u Mostaru, s početkom u 20 sati. Ovim se ujedno obilježava i 40. obljetnica umjetničkog djelovanja prvakinje Drame Sande Krgo Soldo.

Ravnatelj HNK Mostar Ivan Vukoja na početku konferencije za medije zahvalio je Sandi na njezinom ukupnom doprinosu Kazalištu, što je svojim glumačkim umijećem i osobnošću „nosila“ Kazalište u najtežim trenucima te ugradila sebe u ono što HNK danas jeste.

Sanda Krgo Soldo ima i glavnu ulogu u ovoj drami te joj je zbog jubileja data mogućnost da osim drame bira i redatelja. Njezina želja za ovim komadom stara je koliko i sam
film „Jesenja sonata“, no tek sada se pojavila mogućnost za realizaciju.

Priča je to o slavnoj pijanistici koja nakon godina odsutnosti dolazi u svoju obiteljsku kuću gdje je čekaju kćeri koje i dalje žive posljedice nedostatka majčine ljubavi.

„Ljepota obilježavanja jeste u tome što sam dobila mogućnost izbora predstave koju ćemo raditi i redatelja s kojim ću raditi. Kada sam pogledala film, oduševila sam se i željela igrati kćer, no stjecajem okolnosti sada glumim majku. Osim toga, sama sam osobno vezana za tu tematiku“, rekla je Sanda.

Predstava predstavlja i omaž njezinoj majci na koju je silno ponosna te sretna što joj je može sada posvetiti.

„Mama hvala, oprosti i opraštam ti“, kazala je na kraju Sanda.

Redatelj Robert Raponja osvrnuo se na proces rada te kazao kako je bio više nego inspirativan, a među svim sudionicima koji su radili na predstavi događala se magija teatra. Više sam nego dirnut posvećenošću svih oko njezinog pripremanja. Znam da smo napravili uzbudljivu i potresnu predstavu kojoj ne nedostaje šarma ni duhovitosti“, istaknuo je redatelj Raponja.

Umjetnički savjetnik HNK Mostar i dramaturg ove predstave Dragan Komadina naglasio je kako je riječ o pravoj skandinavskoj drami sa četiri lika od kojih su dvije – majka i kći, u središtu priče. Riječ je o majci koja je na svaki način zapostavljala svoje vlastite kćeri te se nakon sedam godina vraća obnoviti tu vezu.

„Ne sumnjam da će ova predstava ostaviti veliki utisak na publiku“, zaključio je Komadina.

Ulogu kćeri u predstavi igra Jelena Kordić Kuret. Ona je istaknula kako je ovaj komad s jedne strane bolan, težak i zahtjevan, a s druge strane proces koji je bezbolan i bez prepreka i lutanja.

„Razlog tome upravo je ekipa s kojom sam radila na ovoj predstavi, kako na pozornici tako i iza pozornice“, rekla je Jelena.

Za likovni identitet predstave, odnosno scenografiju i kostimografiju, zadužena je Jasmina Pacek. Ona je kazala kako se u početku odlučila za skandinavski stil, ali je na kraju prevagnula jedna svevremenska likovnost.

„To je jedna eterična likovnost koja predstavlja viziju pastorskog imanja, a zapravo nosi u sebi pročišćenost likova koji tu žive i na taj način su i oblikovani. Charlotte unosi kolorit na scenu i drugačiju dinamiku tako da su i svi kostimi detaljno oblikovani i inspirirani njihovim karakternim crtama“.

Osim Sande Krgo Soldo i Jelene Kordić Kuret u predstavi igraju i Robert Pehar te Nikolina Marić. Autor glazbe je Andrijan Zovko, dizajner svjetla je Uroš Škiljević, izradu scenografije potpisuju Mario Bošnjak i Davorin Briševac, a rekvizite Marko Mrdaković.

PODIJELI

NEMA KOMENTARA