“Identitluk” završio višemjesečnu turneju
“Mostotvorni” teatarski projekt, kako je dramaturg Dragan Komadina jednom prilikom opisao “Identitluk”, komad je koji otvoreno upozorava na opasnost od zamjene pojma identitet pojmom pripadnosti, kao opasne prakse koja najčešće dovodi do ratova, totalitarnih ideologija i terorizma. Slijedeći Amina Maaloufa i njegovu zbirku eseja “U ime identiteta” ovaj autorski projekt ansambla predstave, redateljice Tanje Miletić Oručević i dramaturga Dragana Komadine, podsjeća kako je identitet dinamičan i kako nije zadat jednom zauvijek već se izgrađuje i preobražava tijekom cijelog života.
Zajedničko djelo mostarskih kazališta
“Ovaj projekt ću pamtiti kao jedan od ljepših poslova koje sam do sada radila. Obišli smo mjesta u koja smo donijeli ideju i značaj zajedništva, ruku pomirenja, podršku i poštovanje. Nakon svake predstave publika je u našim likovima prepoznavala ljude iz vlastitog okruženja, prepoznavali su sebe. U svim gradovima je bilo i suza i smijeha jer su ljudi prepoznavali stvarnost u kojoj živimo. Ostalo je još mnogo toga da ispričamo i sigurna sam kako će ‘Identitluk’ imati dug teatarski život”, kazala je glumica Narodnog pozorišta Amela Kreso.
U okviru turneje koja je započela 2020. godine, a zbog pojave korona krize završila godinu dana kasnije, “Identitluk” je gostovao u 18 bh. gradova i u svakom od njih oduševio publiku, ali i stručni žiri tamo gdje su izvođenja imala natjecateljski karakter. Predstava je u istom razdoblju osvojila čak petnaest nagrada i priznanja u različitim kategorijama što je dodatno potvrdilo kako će ovaj komad još dugo živjeti i biti izvođen.
Improvizacija kao ključ
Prema riječima autora, projekt je u svom nastanku podrazumijevao veoma zahtjevan, ali uzbudljiv istraživački proces za glumce koji su kroz improvizaciju stvarali dijaloge, monologe i dramske situacije. Kompletan ansambl se hrabro uhvatio u koštac s matricama i stereotipima kolektivnih identiteta koji im, kao i ostatku društva, jednako kroje kapu i neveselu budućnost u današnjoj Bosni i Hercegovini.
“Tražeći svoje mjesto u okviru predstave ‘Identitluk’, našao sam ljude, teatarski prostor i slobodu da kreiram. Kroz prizmu Maloufovog značenja, gradili smo situacije, likove i atmosferu koja okuplja naše balkanske mentalitete u svoj njihovoj apsurdnosti i nedorečenosti. Napravili smo predstavu koja komunicira s publikom na jednom ljudskom nivou, ali i koja se hrabro igra s tenzijom koja je nedvojbeno prisutna u BiH”, istaknuo je glumac Hrvatskog narodnog kazališta u Mostaru Dražen Pavlović.
Ova društveno odgovorna predstava nastala je u koprodukciji triju mostarskih kazališta – Hrvatskog narodnog kazališta, Narodnog pozorišta i Studija za izvedbene umjetnosti, a pod pokroviteljstvom BHRI-a. U predstavi igraju: Ajla Hamzić, Fatima Kazazić Obad/Mirela Mijačank Kordić, Jelena Kordić Kuret, Amela Kreso, Ivo Krešić, Nedim Malkočević, Dražen Pavlović i Ivan Skoko. Scenografiju i kostimografiju potpisuje Sabina Trnka, a autor glazbe je Husein Oručević.
Bljesak.info / HNK Mostar / 29. 6. 2021.
Kategorije
- Ajmo na fuka
- Anđeo uništenja
- Didak
- Dramski studio mladih
- Gnijezdo
- Hamlet
- Identitluk
- Isus sin čovječji
- Ja od jutra nisam stao
- Jazz u Kazalištu
- Jesenja sonata
- Kraljevo
- Kroz proces
- Logorilijada
- Nekategorizirano
- Noć s Aleksom
- Novosti
- O ljubavi
- OFF program
- Ovaj mali život
- Poezija
- Predstava
- Spremni
- Sretni ljudi
- Staklena menažerija
- Stepski vuk
- Što te nema
- Sviraj to ponovno
- Video
- Zečja rupa
- Žena himna
- Ženski razgovori
- Zid